altText
altText
altText

Share | 

Bulgarian Lessons and Transaltion Services

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
melinda5555

PostSubject: Bulgarian Lessons and Transaltion Services   Fri Dec 10, 2010 2:09 pm

Hello, everybody!
I assume living in Bulagaria is not easy when it comes to deal with the language. In towns many Bulgarians speak good English but it is not so in rural areas.
I am a Bulgarain citizen with an MA degree in English. If you need some translation work done or you want to learn the language, it would be my pleasure to work for you. Homework and assignments are guaranteed, but this is the only way to overcome the language barrier.
Here is some information about my fees for those of you who are interested:

Translation Services: BGN 0.10 per word for personal correspondence;
BGN 0.15 per word for business correspondence;
BGN 0.20 per word for legal, medical and other technical texts.
Language Lessons: BGN 10 per hour. Languages are given in Rousse and Veliko Tarnovo area. If you are interested i can send you a placement test and e-mail you back the score. It is free of charge.
Interpretation services are provided as well.

You can contact me in Skype: leni_ilieva1
Back to top Go down
Admin
Administrator
Administrator

PostSubject: Re: Bulgarian Lessons and Transaltion Services   Fri Dec 10, 2010 3:15 pm

melinda5555 It would have been polite for you to properly introduce yourself in the new member introduction forum which is what we all ask from new members on this forum, I'm getting a little fed-up now of people joining this forum who's only intention is to gain free advertising space for their business/service, if you want your add to remain on the forum and that goes for all members then please introduce yourself and get involved with the forum or I will have no choice but to remove your add here! this also applies to any other member who thinks this forum is here solely for free adds.

Ashley

Admin
"Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning to dance in the rain."
Back to top Go down
http://www.ourbulgariaforum.com
melinda5555

PostSubject: Re: Bulgarian Lessons and Transaltion Services   Fri Dec 10, 2010 4:22 pm

Sorry, i did not know i have to introduce myself in the new members section. Anyway, I would not be happy to disclose much personal information. All I can say is that I live in Rousse but I have to drive to Veliko Tarnovo every week as part of my job. My job involves teaching English at advanced level. In fact I have a wide experience with Bulgarian learners who want to improve their English so that they could continue their studies abroad. But i have also taught Bulgarian to a 12-year-old British girl from the village of Polski Senovets who needed to learn Bulgarian. One year later she joined the school in Polski Trambesh.

For those of you who have mastered the Bulgarian language to some extent, I enclose a test.

PLACEMENT TEST

Exercise 1. Which words are feminine and which are masculine or neuter? Посочете кои думи са от мъжки, женски и среден род.

ютия ключ проблем музика планина
хляб къща банка бюро часовник
вода бебе бизнес компютър бутилка
чай агенция водка море цвете
кафе адрес баща хотел момиче
молив
6.50 points max (0.25 points for every correct word)

Exercise 2. Put the full and the short article. Remember that only masculine nouns have both articles. Поставете пълен и кратък член.

куче......., ....... маса......, ....... англичанка....., .... футбол......, .......
приятел......, ....... врата......,....... лекар......., ........ музика......., .......
ученик......, ......... стая.......,........ град ......, ....... учител......., .......
село........., ........ дете......., ....... тениска......,...... приятел......, .......
компютър......., .... офис......., ........ спорт......, ....... коса....., .........
10 points max (0.50 points for every correct article)

Еxercise 3. Fill in the blanks with a suitable form of the verb „съм”. Попълнете празните места с подходяща форма на глагола „съм”.

Иван ........ на 16 години и не ..... женен. Георги ....... от София, а Петър не ......... .
Петя Георгиева и Катя ...... българки. Ти ....... от София, а Петър и Васил не .......... .
Петър и Петя ...... семейни. Вие ли .............. лекарят?
Георги ...... от София, а Петър не ....... Те не ................ ли твои приятели?
12 points max (1 point for every correct word)
Еxercise 4. Fill in the blanks with the missing question word. Попълнете липсващата въпросителна дума.
................. се казвате? – Ханс Юргенс. Това .................. е? – Това е маса.
От ............... сте? – От Германия. ....................... прави Иван всеки петък? – Играе футбол.
На .................. години сте? – На 10. ....................... са онези жени? – Те са лекарки.
Здравей, Милена. ............. си? – Благодаря, добре. ....................... учи Иван? – В София?
.......................... работи Петър Илиев? – Във
фирма.
9 points max (1 point for every correct word)

Exercise 5. Open the brackets. Разкрийте скобите.

Григор има семейство. То е (голям) ..................... . Брат ми има кола. Тя е (стар) ............... .
Петьо има компютър. Той е (хубав) ..................... . Катя има колело. То е (червен) ................ .
Майката на Григор има три деца. Те са
(добър) ..................... .
2.50 points max (0.50 point for every correct word)

Exercise 6. Fill in the blanks with the suitable form of the verb „обичам”. Поставете глатола „обичам” в походящо лице и число.

Аз ...................... кока-кола. Аз много ............................ кисело мляко.
Ти ............................ ли да ходиш на кино? Петър не ........................... да става рано.
Петър ........................... Петя. Децата .......................... да играят.
Вие какви коли ................................? Госпожа Василева ........................ да пие кафе с приятели.
8 points max (1point for every correct word)

Еxercise 7. Fill in the blanks with the suitable form of the verb „имам”. Поставете глагола „обичам” в походящо лице и число и форма.

На масата ..................... една книга. ..................... ли деца в къщата?
– Не, .............. .
На масата ....................... много книги. Аз ................... куче, а Милен .......................
Моите родители .................... апартамент в Ние .................... проблеми с работата.
Русе. Красимир и Петър .................. чанти, а Иван .................. .
Извинете, ......................... ли часовник?
– Не, ................ . Силвия ..................... приятел.
13 points max (1point for every correct word)
Еxercise 8. Fill in the blanks with a suitable preposition or conjunction. Попълнете с подходящи предлози или съюзи.

В 12 часа отивам ................... директора. Имам главоболие и трябва да отида ........... лекар.
Утре имам среща ................... 5 часа. ........... 11 часа ......... сряда г-жа Василева е ........... фризьор.
.............. вторник сме ............ гости. Ябълката е ................ масата.
Искам да си отида .............. дома. Г-н Браун е ............ обяд ............. колеги.
Семеон Василев често ходи ................ Англия. Имам уговорка .............. Анета.
14 points max (1point for every correct word)

Еxercise 9.Combine – Комбинирайте
хубав мъж
голяма жена
женен къща
добро актьор
български дете
добра стая
руса господин
неомъжена деца
един госпожица
две коса
10 points max (1point for every correct word)

Еxercise 10. Choose the suitable noun from the list below, putting the article when needed. Поставете подходящото съществително и където е необходимо, членувайте.
ястия, поляна, спалня, хора, семейство, къща, градина, кухня, гараж, печка, година

В моето .............................. има петима души. ............................... е стаята за почивка и сън.
...................... не е голяма, но е удобна и уютна. Живеем в тази къща от десет .................... насам.
Пред къщата има ........................, а зад нея ................................ . Децата обичат да играят на ......................... зад къщата.
........................... е мястото, където приготвям храната. Обичам да се въртя около ............................. и да приготвям ........................., които всички харесват.
Колата стои в .............................. . Лекарите прeпоръчват около болните ................... да има куче или котка.
12 points max (1point for every correct word)
Exercise 11. Rearrange the following words to form sentences. Подредете следните думи в изречения.

г-жа Колинс, са , и, г-н Колис, откъде ............................................................................?
ли, за първи път, в България, е, г-жа Колинс .............................................................................?
от, Вие, сте, не, София, от, Пловдив, а .............................................................................
3 points max (1point for every correct sentence )
FINAL SCORE ……………… points.
100 points maximum
Back to top Go down
Admin
Administrator
Administrator

PostSubject: Re: Bulgarian Lessons and Transaltion Services   Fri Dec 10, 2010 4:28 pm

No one is asking you to post personal information but only to introduce yourself in the correct forum which is what it asks of you in the activation email you received from the forum as shown here....

Hi your account at [You must be registered and logged in to see this link.] has been activated please take a little time to introduce yourself, and feel free to ask any questions.

Regards

Ashley (Admin

Admin
"Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning to dance in the rain."
Back to top Go down
http://www.ourbulgariaforum.com
mechta
Super user
Super user

PostSubject: Re: Bulgarian Lessons and Transaltion Services   Sun Dec 12, 2010 4:27 pm

melinda5555 wrote:
Sorry, i did not know i have to introduce myself in the new members section. Anyway, I would not be happy to disclose much personal information. All I can say is that I live in Rousse but I have to drive to Veliko Tarnovo every week as part of my job. My job involves teaching English at advanced level. In fact I have a wide experience with Bulgarian learners who want to improve their English so that they could continue their studies abroad. But i have also taught Bulgarian to a 12-year-old British girl from the village of Polski Senovets who needed to learn Bulgarian. One year later she joined the school in Polski Trambesh.

For those of you who have mastered the Bulgarian language to some extent, I enclose a test.

PLACEMENT TEST

Exercise 1. Which words are feminine and which are masculine or neuter? Посочете кои думи са от мъжки, женски и среден род.

ютия ключ проблем музика планина
хляб къща банка бюро часовник
вода бебе бизнес компютър бутилка
чай агенция водка море цвете
кафе адрес баща хотел момиче
молив
6.50 points max (0.25 points for every correct word)

Exercise 2. Put the full and the short article. Remember that only masculine nouns have both articles. Поставете пълен и кратък член.

куче......., ....... маса......, ....... англичанка....., .... футбол......, .......
приятел......, ....... врата......,....... лекар......., ........ музика......., .......
ученик......, ......... стая.......,........ град ......, ....... учител......., .......
село........., ........ дете......., ....... тениска......,...... приятел......, .......
компютър......., .... офис......., ........ спорт......, ....... коса....., .........
10 points max (0.50 points for every correct article)

Еxercise 3. Fill in the blanks with a suitable form of the verb „съм”. Попълнете празните места с подходяща форма на глагола „съм”.

Иван ........ на 16 години и не ..... женен. Георги ....... от София, а Петър не ......... .
Петя Георгиева и Катя ...... българки. Ти ....... от София, а Петър и Васил не .......... .
Петър и Петя ...... семейни. Вие ли .............. лекарят?
Георги ...... от София, а Петър не ....... Те не ................ ли твои приятели?
12 points max (1 point for every correct word)
Еxercise 4. Fill in the blanks with the missing question word. Попълнете липсващата въпросителна дума.
................. се казвате? – Ханс Юргенс. Това .................. е? – Това е маса.
От ............... сте? – От Германия. ....................... прави Иван всеки петък? – Играе футбол.
На .................. години сте? – На 10. ....................... са онези жени? – Те са лекарки.
Здравей, Милена. ............. си? – Благодаря, добре. ....................... учи Иван? – В София?
.......................... работи Петър Илиев? – Във
фирма.
9 points max (1 point for every correct word)

Exercise 5. Open the brackets. Разкрийте скобите.

Григор има семейство. То е (голям) ..................... . Брат ми има кола. Тя е (стар) ............... .
Петьо има компютър. Той е (хубав) ..................... . Катя има колело. То е (червен) ................ .
Майката на Григор има три деца. Те са
(добър) ..................... .
2.50 points max (0.50 point for every correct word)

Exercise 6. Fill in the blanks with the suitable form of the verb „обичам”. Поставете глатола „обичам” в походящо лице и число.

Аз ...................... кока-кола. Аз много ............................ кисело мляко.
Ти ............................ ли да ходиш на кино? Петър не ........................... да става рано.
Петър ........................... Петя. Децата .......................... да играят.
Вие какви коли ................................? Госпожа Василева ........................ да пие кафе с приятели.
8 points max (1point for every correct word)

Еxercise 7. Fill in the blanks with the suitable form of the verb „имам”. Поставете глагола „обичам” в походящо лице и число и форма.

На масата ..................... една книга. ..................... ли деца в къщата?
– Не, .............. .
На масата ....................... много книги. Аз ................... куче, а Милен .......................
Моите родители .................... апартамент в Ние .................... проблеми с работата.
Русе. Красимир и Петър .................. чанти, а Иван .................. .
Извинете, ......................... ли часовник?
– Не, ................ . Силвия ..................... приятел.
13 points max (1point for every correct word)
Еxercise 8. Fill in the blanks with a suitable preposition or conjunction. Попълнете с подходящи предлози или съюзи.

В 12 часа отивам ................... директора. Имам главоболие и трябва да отида ........... лекар.
Утре имам среща ................... 5 часа. ........... 11 часа ......... сряда г-жа Василева е ........... фризьор.
.............. вторник сме ............ гости. Ябълката е ................ масата.
Искам да си отида .............. дома. Г-н Браун е ............ обяд ............. колеги.
Семеон Василев често ходи ................ Англия. Имам уговорка .............. Анета.
14 points max (1point for every correct word)

Еxercise 9.Combine – Комбинирайте
хубав мъж
голяма жена
женен къща
добро актьор
български дете
добра стая
руса господин
неомъжена деца
един госпожица
две коса
10 points max (1point for every correct word)

Еxercise 10. Choose the suitable noun from the list below, putting the article when needed. Поставете подходящото съществително и където е необходимо, членувайте.
ястия, поляна, спалня, хора, семейство, къща, градина, кухня, гараж, печка, година

В моето .............................. има петима души. ............................... е стаята за почивка и сън.
...................... не е голяма, но е удобна и уютна. Живеем в тази къща от десет .................... насам.
Пред къщата има ........................, а зад нея ................................ . Децата обичат да играят на ......................... зад къщата.
........................... е мястото, където приготвям храната. Обичам да се въртя около ............................. и да приготвям ........................., които всички харесват.
Колата стои в .............................. . Лекарите прeпоръчват около болните ................... да има куче или котка.
12 points max (1point for every correct word)
Exercise 11. Rearrange the following words to form sentences. Подредете следните думи в изречения.

г-жа Колинс, са , и, г-н Колис, откъде ............................................................................?
ли, за първи път, в България, е, г-жа Колинс .............................................................................?
от, Вие, сте, не, София, от, Пловдив, а .............................................................................
3 points max (1point for every correct sentence )
FINAL SCORE ……………… points.
100 points maximum

^^ try posting exercise things like this alone in the language forum maybe call the thread ''bulgarian exercises''? :)
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Bulgarian Lessons and Transaltion Services   

Back to top Go down

Bulgarian Lessons and Transaltion Services

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1